piątek, 7 grudnia 2012

Spaghetti aglio olio e peperoncino

Kiedy byłem małym dzieckiem moja Babcia robiła najlepszą pomidorówkę na świecie. Do tej zupy zawsze własnoręcznie zagniatała makaron. Mogłem usiąść przy misce pełnej makaronu i zjeść ją całą, zapominając nawet o tej przepysznej zupie. Miłość do wszelkiej maści makaronów została mi do dziś, dlatego ponizej przedstawię Wam przepis na najprostsze spaghetti. Kolejny klasyk w mojej kuchni, czyli spaghetti z czosnkiem, oliwą, pietruszką i papryczką chilli.


Składniki:
- 1/3 opakowania makaronu spaghetti
- 3 duże ząbki czosnku
- 1 papryczka chilli
- 1/2 pęczka pietruszki
- starty parmezan lub Grana Padano
- 2 łyżki oliwy do smażenia
- sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania:
Makaron gotujemy w osolonej wodzie według przepisu na opakowaniu.
Z papryczki usuwamy gniazdo nasienne i kroimy ją w drobną kostkę.
Pietruszkę siekamy.
Po ugotowaniu i odsączeniu makaronu rozgrzewamy na patelni oliwę i lekko podsmażamy na niej wyciśnięty czosnek.
Dodajemy pokrojoną papryczkę i makaron, lekko solimy i pieprzymy i smażymy około 3 minut intensywnie mieszając.
Na koniec smażenia dodajemy pietruszkę. Całość należy zamieszać.
Podawać od razu po usmażeniu. Po przełożeniu na talerze posypujemy startym serem - niektóre źródła mówią, że w oryginalnym przepisie nie ma sera. Moim zdaniem ser doskonale uzupełnia smak potrawy.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz