piątek, 25 kwietnia 2014

Sałatka z białej fasoli

Jakiś czas temu szukałem przepisu na sałatkę z fasoli. Trafiłem przypadkiem na ten przepis: Toskańska sałatka z białej fasoli. Była dokładnie taka jakiej szukałem. Wszystkie składniki doskonale się uzupełniały, tworząc nieziemską kombinację.
Sałatkę przygotowywałem do znajomych, więc musiałem zabrać ją gotową z domu. Dziś przedstawiam Wam właśnie lekko zmodyfikowany przepis, który pozwoli zabrać sałatkę na piknik, czy do pracy.



Składniki:
- 2 puszki białej fasoli
- 1 mała czerwona cebula
- słoik suszonych pomidorów w oliwie
- 125g mozzarelli
- około 20 ciemnych oliwek
- 2 garści rukoli
- oliwa pozostała z suszonych pomidorów
- 1 łyżka octu balsamicznego
- 1 ząbek czosnku
- 1 płaska łyżka oregano
- sól, pieprz do smaku
Sposób przygotowania:
Fasolę odsączamy. Po odsączeniu przekładamy do miski.
Cebulę obieramy i kroimy w kostkę. Dodajemy do miski z fasolą.
Rukolę myjemy i osuszamy. Następnie rwiemy i przekładamy do miski.
Oliwki i pomidory kroimy w mniejsze kawałki i też wkładamy do miski.
Mozarellę kroimy w kostkę i wkładamy do miski.
Następnie przygotowujemy dressing.
Do osobnej miseczki dodajemy oliwę z suszonych pomidorów, ocet balsamiczny, ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę, oregano, sól i pieprz.
Dressing dokładnie mieszamy, a następnie zalewamy nim warzywa.
Całość mieszamy.
Smacznego!

Zdrowy tryb życia  Dania dla urody

5 komentarzy:

  1. Same pyszne składniki, jestem rukolo - żercą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uwielbiam rukolę! Jest doskonała do wszystkiego :)

      Usuń
  2. Zapraszamy do udziału w Blog Grand Prix 2014!

    Szczegóły znajdziesz tutaj: http://bloggp.jimdo.com/
    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. taka samo salatke robie tylko zamiast mozareli dodaje ser feta.dzis bede ja robila pychaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna sałatka,nawet mi, osobie ktora wode przypali wyszla, feeria smakow, idealne polaczenie skladnikow

    OdpowiedzUsuń