czwartek, 20 grudnia 2012

Homar z rozmarynowymi ziemniakami

W szale świątecznych przygotowań i gotowania potraw na świąteczną kolację przygotowałem dla Was kolejny przepis. Tym razem coś mniej świątecznego, niż moje ostatnie kruche pierniczki, ale potrawa, która równie dobrze może być przygotowana na wigilijna kolacje.




Składniki:
- 1 homar(może być gotowany)
- 2 ząbki czosnku
- pół pęczka pietruszki
- masło do smażenia
- 3 średnie ziemniaki
- świeży i suszony rozmaryn
- olej do smażenia
- sok z 0,5 limonki
- sol i pieprz

Składniki na sałatę:
- kilka liści salaty (np. endywia)
- garść rukoli
- ćwiartka surowego buraka
- 1 grejpfrut
- sol i pieprz

Sposób przygotowania:
Świeżego homara gotujemy i zostawiamy do ostygnięcia.
Następnie należy wydobyć z homara mięso. Mięso, które nadaje się do jedzenia znajduje się w szczypcach, ogonie i odnóżach.
Mięso kroimy na małe kawałki.
Ziemniaki obieramy, kroimy na grube plastry grubości około 1 cm i gotujemy.
W międzyczasie obieramy buraka i kroimy w cienkie słupki. 
Sałatę i rukolę myjemy. Sałatę rwiemy na małe kawałki.
Grejpfruta obieramy i wydobywamy miąższ z jednego kawałka.
Po ugotowaniu ziemniaków podgrzewamy olej na jednej patelni, a masło na drugiej.
Na patelnię z rozgrzanym olejem wrzucamy pokrojone w plastry ziemniaki, dorzucamy kilka gałązek rozmarynu i obsypujemy ziemniaki suszonym rozmarynem. Smażymy z obu stron na złoto.
Na patelnię z rozgrzanym masłem wrzucamy wyciśnięty czosnek, a następnie kawałki homara. Solimy i pieprzymy.
Smażymy homara około 4 minut ciągle mieszając. Na koniec mieszania wrzucamy posiekaną pietruszkę.
Po usmażeniu przekładamy homara i ziemniaki na talerz. Homara skrapiamy limonka.
Sałatę i rukolę możemy wymieszać w misce z miąższem grejpfruta i burakami. Skropić ją dodatkowo sokiem z grejpfruta i oliwą a następnie dodać soli i pieprzu. 
Kładziemy ją na talerzu z homarem i ziemniakami i podajemy.
Ja osobiście ułożyłem sałatę warstawami: endywia, miąższ grejpfruta, rukola, buraki, a następnie skropiłem sokiem i oliwą i posoliłem i popieprzyłem.
Mimo, iż mięsa z jednego homara wydaje się nie być dużo, to jednak z dodatkiem sałaty i ziemniaków dwie osoby będą miały przepyszny i całkiem sycący obiad. Polecam!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz