sobota, 8 grudnia 2012

Pomidorowy sos do pizzy

Długo szukałem idealnego przepisu na sos do pizzy. Po wielu próbach i nieudanych sosach udało mi się znaleźć taki, który według mnie(i moich bliskich) idealny. Do dzieła!




Składniki:
- 0,5 litra przecieru pomidorowego
- mała cebula
- 1 ząbek czosnku
- 1 płaska łyżeczka cukru
- 1 płaska łyżeczka soli
- szczypta pieprzu
- 2 łyżeczki oregano
- 1 1/2 łyżeczki bazylii
- 1 płaska łyżeczka majeranku
- 1 płaska łyżeczka tymianku
- 1 płaska łyżeczka rozmarynu
- 1 łyżka oleju do smażenia

Sposób przygotowania:
Wlewamy przecier pomidorowy do garnka i stawiamy na małym palniku.
Dosypujemy wszystkie przyprawy i wyciśnięty czosnek.
Cebulę kroimy w drobną kostkę i szklimy na patelni. Po zeszkleniu dodajemy do sosu i całość mieszamy.
Sos według oryginalnego przepisu powinien gotować się 2-3 godzin. Ja gotowałem około 45 minut i uważam, że wyszedł przepyszny. 
Z tej ilości składników otrzymamy sos na 2 duże pizze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz