wtorek, 11 lutego 2014

Zupa krem z soczewicy z kozim serem i pistacjami

Dziś na blogu kolejny przepis na zupę krem. Dość klasyczny przepis na krem z soczewicy urozmaiciłem kozim serem i pistacjami. Uważam, że wyszło przepysznie.
Zupa jest sycąca, a dzięki dodatkowi korzennych przypraw również rozgrzewająca.
Najlepszym dowodem na wyjątkowość tej zupy jest fakt, że moje dzieci, które są niejadkami zajadały się nią jak nigdy dotąd!




Składniki:
- około 1,5 l bulionu warzywnego(przepis na bulion warzywny)
- 350 g soczewicy czerwonej(około 1,5 szklanki)
- 1 korzeń pietruszki, 1 seler, 2 marchewki pozostałe po gotowaniu bulionu
- 1 cebula
- 1 puszka krojonych pomidorów
- 2 ząbki czosnku
- 1 łyżeczka soli
- 1 łyżeczka słodkiej papryki
- 1 łyżeczka zmielonego cynamonu
- 1 łyżeczka zmielonego imbiru
- kilka ziaren zmielonej kolendry
- szczypta pieprzu
- kozi ser
- około 100 g pistacji solonych
- olej rzepakowy
Sposób przygotowania:
Cebulę kroimy w kostkę, czosnek obieramy.
W garnku, w którym będziemy gotować zupę rozgrzewamy 2 łyżki oleju i szklimy na nim cebulę i przeciśnięty przez praskę czosnek.
Następnie wlewamy bulion i dodajemy soczewicę.
Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy około 25 minut.
Jeśli w trakcie gotowania zauważymy, że bulion się wygotowuje możemy dodać odrobinę wody.
W międzyczasie kroimy w kostkę warzywa z bulionu, tj. 1 korzeń pietruszki, 1 seler i 2 marchewki.
Dodajemy te warzywa a także pomidory z puszki do zupy.
Dodajemy przyprawy(sól, paprykę, cynamon, imbir, kolendrę i pieprz) i zagotowujemy.
Gotujemy jeszcze przez około 5 minut.
Zdejmujemy zupę z ognia i miksujemy ją na krem.
Pistacje obieramy ze skorupek i rozkruszamy.
Ja ułożyłem pistacje na desce do krojenia, przykryłem ściereczką i rozgniatałem rondelkiem z płaskim dnem.
Zupę podajemy dodając do niej kozi ser - ja miałem miękki ser, więc do każdej miseczki nakładałem około 1 łyżkę sera - i posypując pistacjami.
Z tego przepisu wyjdzie około 8 miseczek.
Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz