czwartek, 29 listopada 2012

Sos waniliowy

Zwykle piekąc szarlotkę, czy inne ciasto jako dodatek wykorzystywałem lody waniliowe. Uwielbiam ten smak, dlatego też uważam wanilię jako doskonałe uzupełnienie do deserów.
Tym razem jednak, przy okazji pieczenia muffinek, postanowiłem zrobić do nich sos waniliowy. Skorzystałem przy tym z tego przepisu. Ponieważ robiłem ten sos pierwszy raz, wolałem nie przesadzać z ilością wanilii i użyłem tylko 1 laski. Moim zdaniem sos wyszedł wyśmienity, choć przydała by się jeszcze 1 laska wanilii.




Składniki:
- 3 żółtka
- 2 łyżki cukru zwykłego
- 1 łyżka cukru wanilinowego
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej
- 1 laska wanilii
- 450 ml mleka 3,2%

Sposób przygotowania:
Laskę wanilii rozcinamy wzdłuż i nożykiem wyskrobujemy ziarenka.
Wlewamy mleko do miski, dodajemy żółtka, cukier wanilinowy, cukier zwykły, mąkę ziemniaczaną i wyskrobane ziarenka wanilii.
Wszystko razem porządnie miksujemy lub mieszamy i przelewamy do garnka.
Wrzucamy wyskrobaną laskę wanilii.
Podgrzewamy do momentu, tuż przed wrzeniem, ale nie zagotowujemy. Sos powinien ładnie zgęstnieć.
Wyjmujemy laskę wanilii i sos jest gotowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz